>

"میں نے اپنی بہن کے شوہر سے شادی کی"

 

"میں نے اپنی بہن کے شوہر سے شادی کی"


"میں نے اپنی بہن کے شوہر سے شادی کی"

کامانی کوشال پر پوری طرح سے پہچانے جانے سے پہلے، دادی سود (اس کا اصلی نام) کو زندگی میں ایک بڑا کردار ادا کرنے کے لیے مناسب سمجھا گیا۔ 20. کچھ دادیوں نے اپنی چھوٹی بھانجی کی ماں کا انتخاب کیا ہے۔ لیکن اس مسلط ہونے کا مطلب آپ کے خوابوں کو تباہ کرنا نہیں ہے۔ کامانی کے طور پر، اس نے چولہا اور دل کے درمیان توازن پایا ہے، اور اسے اسی زندگی کو لکھ کر حالات کا مقابلہ کرنا ہوگا۔ حال ہی میں کلپنا چاولہ ایوارڈ سے نوازا گیا، 86 نمبر، اپنے آپ کو دھکیل کر اور بول کر آپ کو حیران کرنے کے لیے۔ ان کی اردو موسموں، ودیا، محبت اور موسموں کی آئینہ دار ہے... "یہ زندگی بدلنے کی بات ہے، اگر یہ نہیں بدلتی تو یہ زندگی نہیں،" وہ مشاہدہ کرتی ہیں۔ گڑیا سے اس کی محبت برقرار ہے۔ ایسا لگتا ہے کہ وہ اپنے کھیل کے ساتھ ایک کرمی بانڈ کا اشتراک کرتے ہیں۔



کامانی نے کوشال پر ہمیشہ انمٹ نقوش چھوڑے ہیں، جس کی شروعات لاہور میں ان کے بچپن میں ہوئی۔ "ہمارا خوبصورت بنگلہ دیش یوکلپٹس اور پھلوں کے درختوں سے ڈھکا ہوا تھا،" وہ کہتی ہیں۔ اور اگرچہ وہ چھ سال کی عمر میں اپنے والد، نباتیات کے پروفیسر ایس آر کشیپ سے محروم ہو گئے، لیکن ان کی تصویر گرم اور واضح تھی۔ "میں نے ہمیشہ رامائن کو اپنے والد سے جوڑا۔ سردیوں میں وہ اونٹ کا کوٹ، اونٹ کے ناخنوں سے بنے کپڑے پہنتے تھے۔ ہر بچہ اس سے لطف اندوز ہوسکتا ہے!


"میرے پاس چاہنے کا وقت نہیں تھا۔"


عام نوعمر لڑکیوں کے برعکس، وہ نزد کالج، لاہور میں پڑھتی ہے۔ "میرے پاس خود کو بے وقوف بنانے کا وقت نہیں ہے۔ میرے پاس تیراکی، گھڑ سواری، سکیٹنگ اور فلائنگ کے ریڈیو ڈرامے میں کام کرنے کے علاوہ کوئی چارہ نہیں تھا، جس کے لیے میں نے 10 روپے ادا کیے!" جب میں گھر جا رہا تھا تو ایک آدمی نے پوچھا، 'کیا میں آپ کے ساتھ آ سکتا ہوں؟' میں نے جواب دیا، 'کس لیے؟ باغیانہ فطرت جب ہم آزادی اور تقسیم کے الفاظ کو قبول کرلیتے ہیں، تو وہ اس عمر تک پہنچ جاتے ہیں جب بچے بولنے سے پاک ہوتے ہیں۔ انہوں نے ریڈیو آرٹسٹ کے طور پر اپنی ابتدائی تربیت جاری رکھی۔ اتفاق سے فلم ساز چیتن آنند نے اسے ریڈیو پر سنا اور انہیں نیچا نگر (1946) میں مرکزی کردار کی پیشکش ہوئی۔ لیکن اس سے پہلے کہ وہ حقیقی ہیروئن بن سکے۔


کامانی، جو ابھی کالج سے فارغ التحصیل ہوئی تھی، اس کی زندگی میں ایک بڑا کردار تھا جب اس نے اپنے بہنوئی بی ایس سود (چیف انجینئر، بمبئی پورٹ ٹرسٹ) سے شادی کی جب اس کی بڑی بہن اوشا کی ایک کار حادثے میں موت ہوگئی۔ اس نے اپنے پیچھے دو لڑکیاں کمکم اور کویتا چھوڑی ہیں۔ "میں اپنی بہن سے بہت پیار کرتا تھا۔ مجھے ڈر تھا کہ میری بھانجی، جو صرف دو اور تین سال کی تھی، اپنی ماں کے بغیر کھو جائے گی۔" وہ اسے ’’شکار‘‘ کہنے سے کتراتی ہے۔ "یہ ایک بہترین حل کی طرح لگتا تھا۔ یہ شکار نہیں تھا۔ مجھے ڈر تھا کہ میں ذمہ داری نہیں اٹھا سکوں گا۔ اس کے علاوہ، میرے شوہر ایک مہذب اور مہذب شخص تھے۔ جوڑے کے تین بیٹے تھے، راہول، وڈور اور شیرون۔ ہوتا ہے۔


"چیتن نے مجھے کامانی کوسل کہا"


جب انہوں نے اپنی پہلی فلم نیچا نگر میں واپسی کی تو اس فلم نے انہیں ایک نئی شناخت دی۔ چیتن کی بیوی داڈی آنند بھی اس فلم کا حصہ تھیں۔ وہ میرے لیے ایک مختلف نام چاہتے تھے کیونکہ میرا نام بھی ایما تھا۔ میں نے اس سے کہا کہ مجھے کوئی ایسا نام بتائے جو 'K' سے شروع ہو اور جو میری بیٹیوں کامکم اور کوئٹہ کے ناموں سے مماثل ہو۔ اور جنسی قوت پیدا ہوئی۔ نیچا نگر پہلی ہندوستانی فلم تھی جو کانز فلم فیسٹیول میں دکھائی گئی۔ اس نے گراں پری جیت لی۔

اسے جلد ہی راج کپور کی طرف سے دو فلمیں ملیں - ان کی پہلی سیلف پروڈکشن آگ اور 1947 میں گجانن جاگیردار کا جیل کا دورہ۔ وہ کہیں گے: "میں دیسی تھرا ہوں، تم صرف ایک بچے ہو۔" وہ رنبیر کپور کی طرح زندگی سے بھرپور تھے۔ وہ اسے اپنی پہلی فلم سے بڑا بنانا چاہتے تھے،‘‘ وہ مسکراتی ہیں۔ "حالانکہ میں نرگس پر مہربان تھا۔ لیکن چونکہ میں جنوبی ممبئی میں رہتا تھا اور وہ مضافاتی علاقے میں تھی اس لیے اس سے اکثر ملنا ممکن نہیں تھا۔ وہ اپنے ساتھیوں کے خلاف کسی قسم کی ناراضگی سے انکار کرتی ہے۔ "میں ہمیشہ سیدھا نہیں ہوں، میرے پاس بلیوں سے لڑنے کا وقت نہیں تھا!


"میں نے اشوک کمار کے بال کھینچ لیے۔"


کمانی نے اشوک کمار کے ساتھ کئی فلمیں کیں، جن میں پونم (1952، انہوں نے اسے پروڈیوس بھی کیا)، نائٹ کلب (1958) اور پورب او مگربی (1970) شامل ہیں۔ دلچسپ بات یہ ہے کہ کمانی نے اشوک کمار سے بہت پہلے ملاقات کی تھی جب وہ اسکرین پر رومانس کرتے تھے اور ان کا مذاق اڑانے کی ہمت بھی کرتے  مزے کے بارے میں سوچا۔ جب وہ طلباء سے بات کر رہا تھا تو میں نے پیچھے سے اس کے بال کھینچ لیے۔ اس نے پلٹا. میں نے لاعلمی کا بہانہ کیا اور سرد نظروں سے اس کی طرف دیکھا اور مسکرا دیا۔ اس نے منہ پھیر لیا۔ میں نے یہ سب دوبارہ کیا۔ وہ بہت پریشان تھا!




کامانی نے دیو آنند کے ساتھ زیدی (1948) اور شعر (1954) میں کام کیا۔ "دیو شرمیلا اور خاموش تھا۔ وہ کام میں سنجیدہ تھا جب میں بات کر رہا تھا، بول رہا تھا، بات کر رہا تھا..." وہ بھی سوریا کے لیے اس کی ناخوش محبت کی گواہ تھی۔ سوریا چاہتی تھی کہ میں اس کا خط دیو کو دوں۔ اس نے پوچھا، "میں نے کہا، 'ضرور!' مجھے اس پر افسوس ہوا، اس کا اتحاد کام نہیں کر رہا تھا۔ اس کی خالہ ہمیشہ اس کے ساتھ رہتی تھیں۔ کہو، 'میں اس سے شادی کروں گا'۔




"جب میں اسے لے جا رہا تھا تو پل ٹوٹ گیا۔"


کمانی ایوارڈ جیتنے والی فلموں میں سے ایک بمل رئیس بیراج باہو (1954) تھی جو سراچندر چٹوپادھیائے کے ناول پر مبنی تھی۔ انہوں نے ایک دیندار بیوی کا کردار ادا کرنے پر فلم فیئر ایوارڈ جیتا تھا۔ بمل داس ایک حساس ہدایت کار ہیں۔ ایک بار جب آپ اپنی لہر پر پہنچ جائیں تو، آپ مشق کیے بغیر ایک سین شوٹ کر سکتے ہیں۔ میں فلم کے دوران کئی بار رکا۔ مجھے اپنے کردار میں صداقت کا احساس تھا کہ وہ اسے بے وفا کہہ رہا تھا۔ اس فلم نے کانز فلم فیسٹیول میں پام ڈی اور جیتا۔


"دلیپ صاحب اور میں ٹوٹ گئے"

ان کی زندگی کا آخری باب دلیپ کمار کے ساتھ ان کا اسکرین اور آف اسکرین رشتہ تھا، جن کے ساتھ انہوں نے شہید (1947)، نادیہ کے پار اور شبنم (دونوں 1948) اور آرزو (1950) میں کام کیا۔ مجھے "ان کے کردار پر کام کرنا پسند ہے۔ میں بولی تھی۔ میں مذاق کر رہی تھی۔ اس نے کہا، 'تم بہت شور مچاتے ہو،'" وہ کہتی ہیں۔ کوئی فائدہ نہیں ہوا اور تجربہ کار نے اپنی سوانح عمری میں اعتراف کیا کہ بریک اپ سے وہ "ٹوٹ" گئے تھے، وہ خاموش وقار کے ساتھ کہتی ہیں: "ہم دونوں ٹوٹ چکے ہیں۔ ہم ایک ساتھ بہت خوش تھے، ہم نے بہت اچھا رشتہ شیئر کیا تھا۔ لیکن یہ کیا ہوگا؟ یہ زندگی ہے۔ میں لوگوں کو صرف یہ نہیں کہہ سکتا کہ 'یہ بات ہے، میں جا رہا ہوں!' میں لڑکیوں کو اپنے ساتھ لے گیا تھا۔میں اپنی بہن کو منہ نہیں دکھا پاوں گی۔میرا شوہر جو ایک اچھا آدمی ہے، سمجھتا ہے کہ ایسا کیوں ہوا،سب کو پیار ہو جاتا ہے۔حال ہی میں میت کے چوتھے دن کمانی دلیپ کمار نے مردہ اداکار پران سے ملاقات کی، سائرہ (بانو) نے اسے نیچے اتارا، اس نے میرے پاس ایک اور کرسی رکھی اور اسے اندر بٹھایا، لیکن اس نے مجھے نہیں پہچانا، میرا دل ٹوٹ گیا، اسے دیکھ کر میرا دل ٹوٹ گیا، مجھے، اس نے دیکھا۔ مجھے اور میں نے اسے دیکھا۔ واقعی کسی کو پہچاننا مشکل ہے۔ میں اداس تھا اور چلا گیا۔ ہم کس عمر سے گزرے ہیں!" اس نے آہ بھری۔ مجھے امید ہے کہ وہ ٹھیک ہو گا۔ "مجھے امید ہے کہ وہ ٹھیک ہے۔"


"مجھے آئینے کا جنون نہیں تھا۔"

کامانی اپنے خاندان کی کفالت کے لیے کبھی کبھار وقفے لے کر اپنے کیرئیر میں واپس آگئی۔ بعد میں منوج کمار نے انہیں کرداروں سے متعارف کرایا۔ منوج نے مجھے شہید (1965) میں ان کی ماں کا کردار ادا کرنے پر زور دیا۔ میں نے احتجاج کیا کیونکہ میں اس کے لیے بہت چھوٹا تھا۔ لیکن اس نے اتنی خوبصورت فلم بنائی! اداکار کا کہنا ہے کہ بعد میں انہوں نے مشرق و مغرب اور روٹی، کپڑا اور گھر پر اپنا احسان کیا۔ کامانی کے لیے، جوانی میں منتقلی سیال تھی۔ مجھے فٹ رکھا! یہاں تک کہ ایک ہیروئن کے عادی کے طور پر، میں نے کبھی ایسا نہیں کیا۔" کوئی ہنگامہ نہیں کیا! اس کا دوسری آمد میں تحائف، آدمی اور آدمی، گمراہ اور چوری، اور سب سے اہم چنائی ایکسپریس شامل تھی۔

"گڑیا میں روح ہوتی ہے"

اس کے ریزیومے میں سینکڑوں فلمیں اور کئی ٹیلی ویژن سیریز شامل ہو سکتی ہیں، بشمول کھیلوں کے کھلونے، لیکن وہ اپنے کٹھ پتلی شوز کی پرواہ کرتی ہے۔ درحقیقت، وہ صرف 10 سال کی تھیں جب اس نے اپنا کٹھ پتلی تھیٹر شروع کیا۔ گڑیا چاند ستارہ، چاٹ پانی اور چاندما جیسی سیریز میں بھی شامل تھی، جسے ڈول ہاؤس پروڈکشن کے بینر نے تیار کیا تھا۔ میں نے اپنی تمام گڑیا کو بلایا۔ میں نے جو چاہا وہ کرنے کی آزادی کا لطف اٹھایا۔ میں نے اسے اچھا، برا، برا بنایا۔ گڑیا میں روح ہے،" وہ کہتی ہیں۔ اس کی آنکھوں کی چمک اس کے چاندی کے تاج سے ہلکی ہے۔۔

Post a Comment

0 Comments